Fem minutter af dit liv

 “There is nothing that keeps wicked men at any one moment out of hell, but the mere pleasure of God.”
 Jonathan Edwards (1703 – 1758)

For nogle år siden læste jeg Jonathan Edwards’ berømte prædiken Sinners in the Hands of an Angry God. Jeg vil ikke sige, at det var Edwards der førte mig til Herren (det var nok snarere Carl Th. Dreyers filmatisering af Kaj Munks skuespil Ordet). Men for mig åbenbarede Edwards sandheden om forholdet mellem mennesket og Gud på en helt anden måde end f.eks. Kierkegaard har kunnet gøre det.

På youtube fandt jeg her for nylig en video, der efter min bedste overbevisning er begået helt i Jonathan Edwards’ ånd. Prædiken er af den amerikanske baptistpræst, pastor Albert N. Martin, men hvem der i øvrigt har produceret den ved jeg ikke (måske sermonindex.net).

Jeg skal indtrængende bede jer bruge små fem minutter af jeres liv til at se den. Skru op for lyden, læn jer tilbage og bered jer på en oplevelse af de sjældne: 

In Hoc Signo Vinces.

***

Dette indlæg blev udgivet i Tro. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

