Modkraft.dk taber endnu en sag om nazi-beskyldning

I januar i år led Modkraft.dk eklatant nederlag i Pressenævnet, fordi man havde beskyldt mig for bl.a. at være nazist. Beskyldningerne blev fremsat i en artikel, begået af den voldsdømte Rune Eltard-Sørensen.

Ganske få dage efter sit nederlag i Pressenævnet, beskyldte Eltard-Sørensen så også ekstremisme-forskeren Jacob Senholt for at være nazist.

Eltard-Sørensens nazi-beskyldninger mod Senholt blev indbragt for Pressenævnet, der her den 18. april tilføjede Modkraft.dk endnu et nederlag. Nævnet skriver bl.a. (min fremh.):

Modkraft.dk’s oplysning om, at klager har nazister som forbillede, er således taget ud af en anden sammenhæng og giver klart indtryk af, at klager har nazister, som forbillede i forbindelse med partidannelsen. Dette har modkraft.dk ikke dokumenteret som utvivlsomt rigtigt, og da oplysningen samtidigt er egnet til at påføre klager skade af betydning, er han berettiget til at få bragt et genmæle heroverfor.

Jacob Senholts genmæle er lige så kort som det er rapt:

D. 21. januar 2013, 17:37 publicerede modkraft.dk artiklen Ekstremismeforsker ville starte nynazistisk parti. Artiklen hævder, at jeg ville ’starte et nynazistisk parti’, at jeg har skrevet på et ’nynazistisk debatforum’, at jeg har ’forsvaret nynazisme’, og at jeg har ’nazister som forbillede’.
Disse påstande er usande.

Som jeg tidligere har omtalt, så vragede Socialministeriet i juni 2012 René Karpantschof og Chris Holmsted Larsen til den stort anlagte undersøgelse om ekstremisme i Danmark. I stedet fik Jacob Senholt stillingen.

***

Læs også Rødt nederlag i Pressenævnet (Martin Kasler mod Modkraft.dk)

Dette indlæg blev udgivet i Modkraftsagen, René Elley Karpantschof, Rune Eltard-Sørensen. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

