CEPOS-film om ytringsfrihed

Juristen Jacob Mchangama fra den liberalistiske tænketank CEPOS, har netop udsendt en dokumentarfilm om, hvordan ytringrfriheden i Vesten trues af muslimsk aggression og indre forrådnelse:

Personligt går jeg ikke så forfærdeligt meget op i problematikken om frihedsrettigheder. Men skal kommunister have lov til at marchere, så skal nazister også have lov til det. Og hvis islam ikke må krænkes, så må kristendommen det selvfølgelig heller ikke.

***

Dette indlæg blev udgivet i Film. Bogmærk permalinket.

2 svar til CEPOS-film om ytringsfrihed

  1. Morten B. siger:

    Ja, det er et ofte fremført argument, at det er muslimerne, der truer vestlig ytringsfrihed. Det er det naturligvis ikke. Muslimerne anvendes allerhøjest som begrundelse for at indskrænke den. Det er og bliver lovgiverne, der truer ytringsfriheden, altså de pæne mænd og damer som vi selv stemmer på gang efter gang – og dermed kan man sige, at vi selv i højere grad end muslimerne truer den, hvis det endelig skal være.

  2. vasisli siger:

    Oplysende video (om Cepos).
    Efter at have spildt 20 min. af min søndag eftermiddag på denne video, står jeg tilbage med spørgsmålet – ytringsfrihed, hvorfor?
    Jeg ønsker ikke, at være perfid, men jeg undres over Mchangama. Er han identitetsløs, lider han af menneskelig hovmod eller tør han ikke at sige, kristendommen har altid været, er og vil altid være frihedens vogter?

Skriv et svar

