Mail fra Carsten Norton

I går lå der følgende mail i min brevkasse (min fremh.):

Kære Martin Kasler
På din blog skriver du om en række ganske grove episoder om bl.a. hærværk rettet mod din ejendom, som du efter alt at dømme mener, en række venstreorienterede står bag. Jeg vil høre, om det er noget, du vil uddybe? Hvad er det for eksempel, der efter din mening indikerer, at det er de pågældende, der står bag?
Når jeg spørger, er det, fordi vi fra Ekstra Bladets side gerne vil perspektivere op til den kommende retssag, som du efter eget udsagn også er tilsagt som vidne i.

For god ordens skyld: Såfremt du ønsker at svare på spørgsmål, det være sig mundtligt eller skriftligt, har du naturligvis mulighed for at få citater til godkendelse, før eventuel publicering.

Mailen er underskrevet Carsten Norton. Altså underskrevet af selvsamme journalist, der netop i går i Ekstra Bladet slog på tromme for et politisk smædeskrift mod Danskernes Parti, begået af Redox’ voldelige ekstremister. Et smædeskrift, der – ifølge Infomedia – ellers kun er omtalt af Dagbladet Arbejderen, der udgives af erklærede kommunister.

Ja, Carsten Norton er i kønt selskab. Og hans promovering af Redox kommer for mig ikke som den store overraskelse. Jeg har hele tiden været temmelig sikker på, at Norton og hans kollega Sune Fischer – tidligere kendt i det autonome miljø som “Greven” – i det skjulte har konspireret med samme personkreds om at svine en afdød mand til som bombemorder.

I følge eget udsagn læser Carsten Norton med her på bloggen. Her har jeg allerede beskrevet, hvorfor det med sikkerhed er ekstremister fra Redox, der stod bag hærværket i februar 2010 mod min hustrus bil. Carsten Nortons ærinde er altså et andet, end det han forsøger at indbilde mig.

Hvad det skulle være, kan man selvsagt kun gisne om. Men kender man sine røde lus på travet, så ville det ikke komme specielt bag på mig, hvis det drejer sig om en gang solid renskuring af vennerne i Redox, her op til retssagen imod dem for vold og hærværk.

Jeg skal også gøre opmærksom på, at jeg har en begrundet mistanke om, at journalister på Ekstra Bladet tidligere har forsynet Demos – som Redox brød ud fra i 2006 – med materiale, man i kraft af sine journalistiske privilegier har haft adgang til. Jeg ville ikke turde garantere for, at den trafik er ophørt.

***

(Læs også Brev fra Sune Fischer)

Dette indlæg blev udgivet i Redox, Søllerødgadesagen. Bogmærk permalinket.

Et svar til Mail fra Carsten Norton

  1. Hans Und siger:

    Man/Du kunne overveje erstatningssager. Dette uanset der ikke rejses titale/falder “skyldig” domme. Beviskravet er mildere i en civil sag, samtidig kunne man få indsigt i (noget af) politiets materiale.

Skriv et svar

