Kvæg af stald

Der er snart kommunevalg. Mig vedkommer det sådan set ikke. Som jeg tidligere har skrevet, så stemmer jeg ikke. En stemme – selv en blank – vil af magthaverne blive brugt som bevis for, at der er støtte til deres system.

For mig er det derfor kun glædeligt, at magthaverne nu udtrykker bekymring for, om stemmekvæget kan trækkes af stald her til kommune”valget”. Men hvis danskerne ikke vil stemme, hvad gør man så? Man retter sin propaganda mod bestemte grupper:

[Det  Nationale Institut for Kommuners og Regioners Analyse og Forskning] har haft særlig fokus på vælgere mellem 18 og 24-år og på vælgere med  anden etnisk baggrund end dansk.

Tjah, den burde jeg nok have set komme.

***

Dette indlæg blev udgivet i totalitarisme. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

