Aktindsigtens uge

Der har den sidste uges tid været stille her på RR. Tiden er nemlig gået med at søge om aktindsigt…

Forrige mandag kunne jeg fortælle om, hvordan venstreekstreme Redox havde søgt om aktindsigt i stillerlisterne for Danskernes Parti hos Aarhus, Hjørring og Fredericia kommuner, og at jeg derfor hos de samme kommuner havde søgt om aktindsigt i partiet Enhedslistens stillerlister.

Samme mandag afslørede det kulturradikale organ Politiken så, at Redox har krævet aktindsigt i stillerlister for “lister eller partier, som langt fra alle er meget højreorienterede” (såsom Social Balance og Retsforbundet), og at Redox “vil bede om aktindsigt i stillerlister i alle kommuner og regioner i  hele landet“.

Jeg har derfor søgt om aktindsigt i Enhedslistens stillerliste hos alle de 85 kommuner, hvor partiet stiller op. Ydermere har jeg i søgt om aktindsigt i stillerlisten for Christianialisten, Fælleslisten i Hillerød, Beboerlisten i Randers, samt aktindsigt i stillerlisten for Kommunistisk Fællesliste, der opstiller i København og Århus.

I skrivende stund har jeg modtaget stillerlister for Enhedslisten fra fem kommuner og tre regioner. Ydermere har jeg modtaget Københavns Byrets dom i Redox-sagen, som jeg i den forgange uge også søgte aktindsigt i.

***

Dette indlæg blev udgivet i Redox. Bogmærk permalinket.

Et svar til Aktindsigtens uge

  1. vasili siger:

    Hej martin. Det er et godt træk. Pas godt på dig selv

Skriv et svar

