Biologi og kristendom (natur og moral)

Uriasposten bragte man for nyligt en længere artikel af historiker Torben Hansen, der kritiserede socialkonstruktivisterne for ikke at forstå, at kultur og historie bestemmer menneskets adfærd.

Hvis du ikke er helt med på, hvad (social)konstruktivisme er, så har videnskab.dk en udmærket artikel om emnet. Heri lyder det bl.a.:

I Sverige har man forsøgt at indrette en børnehave efter konstruktivisternes syn på virkeligheden. En virkelighed, hvor der ikke nødvendigvis er en skillelinje mellem, hvad mænd og kvinder kan.

’Mænd’ og ’kvinder’ – og de forskelle, der er på kønnene – er nemlig i virkeligheden opstået, fordi vi har tradition for at se en forskel, mener konstruktivismen.

I børnehaven ’Egalia’ undgår pædagogerne derfor bevidst at omtale børnene som ’han’ eller ’hun’. I stedet bruger de ordet ’høn’ og omtaler børnene som ‘venner’ i stedet for ’drenge’ og ’piger’.

Få dage efter Uriasposten bragte Torben Hansens indlæg om socialkonstruktivisme, så bragte det kulturmarxistiske organ Information pudsigt nok en historie, der kort fortalt handler om en stakkels lille pige, der er født i en drengs krop. Et eksempel, der illustrerer, at kønsidentitet ikke er bestemt af hverken samfund, kultur eller historie, men af biologi.

For nogle år siden så jeg dokumentarudsendelsen The Boy who was Turned into a Girl om den forbryderiske charlatan John Money og hans offer David Reimer.

Psykologen John Money minder på mange måder om den mere kendte Alfred Kinsey. Begge var seksuelle afvigere og begge anvendte pseudo-forskning til at fremstille deres smag for bl.a. homo- og pædofili som normalt. Da John Money i 2006 afgik ved døden, forlød det således i en nekrolog:

 In the early 1970s, he aided efforts to have homosexuality removed from the American Psychiatric Association’s list of mental disorders, and he conducted some of the first research suggesting that gay-bashers were motivated by their own repressed homosexuality.

In 1985, he testified before Attorney General Edwin Meese’s commission that pornography was not detrimental to minors. Even more controversially, he believed childhood sexual play was a necessary aspect of development, claimed that pedophilia was not always harmful to children, and urged that adolescents should receive explicit instruction about masturbation.

Dr. Money was married briefly in the 1950s, but soon divorced; he had no children and lived alone most of his life. An acknowledged bisexual, he had several discreet affairs with both men and women. In the 1970s, he championed open marriage and nudism.

Bag sin fine forskerfacade var John Money altså ikke andet end en gammel gris. Men han var intelligent nok til at se, at socialkonstruktivismen – formuleret af franske marxister i årene efter anden verdenskrig –  var det middel hvormed afvigere af enhver art kunne forgifte den naturlige samfundsorden.

Socialkonstruktivismen påstår nemlig ikke kun, at der ingen objektiv moral findes. I overensstemmelse med Marx og Engels påstår den også, at moralske normer alene er et udtryk for bestemte gruppers undertrykkelse af andre. Dermed bliver afvigernes kritikere per definition stemplet som undertrykkere. Da John Money så sin pseudo-forskning afsløret, forsvarede han sig ganske typisk med, “They say masculinity and femininity are built into the genes, so women should get back to the mattress and the kitchen.”

Egentligt ville jeg have fortalt den grusomme historie om John Moneys mest kendte offer, David Reimer (og hans stakkels familie), som et eksempel på, hvilke uhyggelige konsekvenser det får, når man forsøger at anvende socialkonstruktivismens pseudo-videnskabelige teorier på virkelighedens verden. Men Berlingske Tidendes Line Holm Nielsen har allerede beskrevet Reimers tragiske liv i en overordentlig smuk artikel, som jeg i stedet vil anbefale jer at læse.

Lad mig sige lidt om, hvad forskningen fortæller os om kønsidentitet. I grove træk, så bestemmes vores kønsidentitet af den mængde kønshormoner, vi udsættes for i forstertilstanden. Kønshormonerne regulerer størrelsen af et lille center i hjernen (nærmere bestemt i hypothalamus). Hos normale mænd er dette center – INAH 3 – ca. tre gange større end hos normale kvinder.

Hos såkaldte transkønnede er INAH 3 hos “pige-til-dreng” af samme størrelse som en hos en normal mand, og hos “dreng-til-pige” er centret af samme størrelse som hos en normal kvinde. Dog er det ikke sådan, at man kan sige, at størrelsen på INAH 3 bestemmer vores kønsidentitet, thi hos homofile mænd er centret også af samme størrelse som hos en normal kvinde. INAH 3 korrelerer til vores kønsidentitet.

Men kort og godt, så lærer biologien os altså, at f.eks. homofili er medfødt og ikke noget man vælger. Set i det lys, så synes det umiddelbart forkert at fordømme homofili. Men her skal vi huske på, at Bibelen faktisk ikke siger, at det er en synd at være tiltrukket af sit eget køn. Derimod fremgår det klart af begge testamenter, at mænd ikke må have seksuel omgang med mænd. Praktiserende homofile begår altså en forbrydelse mod Guds ord.

Gud har villet det således, at mange mænd ikke er attraktive for det svage køn. Lad os derfor slå fast, at seksuel tilfredsstillelse ikke er en menneskeret. Ingen mand har lov til hverken at købe eller røve sig til en kvindes gunst. Det tredje – og eneste – valg er selvfølgelig afholdenhed.

På samme vis må vi se medfødt homofili som et kors, Herren pålægger nogle at bære. For disse skabninger må det logisk gælde, at Herren har bestemt, at de skal leve et liv uden kødelig forening med at andet menneske. Et liv i cølibat.

***

(Se dokumentarudsendelsen Dr. Money And The Boy With No Penis, lavet efter David Reimers selvmord i 2004.)

Dette indlæg blev udgivet i Tro, videnskab. Bogmærk permalinket.

Et svar til Biologi og kristendom (natur og moral)

  1. Hans Und siger:

    Jeg har en til vished grænsende fornemmelse af, at socialministeriets dep-chef har en fortid i eller på kanten af BZ ca. midt 80erne.

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s