Warszawa 2013

Brændende bøssebue, Warszawa 2013.

Ifølge europaterne på EUobserver, så er antikommunismen på fremmarch i Polen:

Last year, on Polish Independence Day, 11 November, tens of thousands of people marched through the centre of Warsaw shouting “Pride, national pride” and “Hit the red scum with a hammer and sickle”.

Young couples with children walked shoulder to shoulder with football hooligans, all wearing red-and-white scarves, the colours of the Polish flag.

Soon the families disappeared and the demonstrators clashed with the police. They burnt down the Warsaw Rainbow, an artistic installation meant to symbolise tolerance, as well as a sentry box outside the Russian embassy. A small group raided a squat inhabited by anarchists and beat them up.

I følge mine oplysninger, så blev to kommunistreder faktisk ryddet den nat forrige år i Warszawa.

***

Dette indlæg blev udgivet i Antikommunisme, homofili. Bogmærk permalinket.

7 svar til Warszawa 2013

  1. Anders Sørensen siger:

    Martin, har du noget svar på, hvorfor liberale værdier simpelthen ikke kan korrumpere de østeuropæiske folkeslag?

    • Martin Kasler siger:

      En af forklaringen, tror jeg, hænger sammen med det paradoksale forhold, at den 70 år lange kommunistiske besættelse af Østeuropa reddede halvkontinentets folkeslag fra den kulturrevolution, der under amerikanske bajonetter stort set fik udryddet krist-europæisk åndsliv her i Vesten i årene efter anden verdenskrig.

      • anders sørensen siger:

        Følgende artikel kan måske give en del af svaret, http://www.information.dk/498492.
        Jeg stiller på baggrund af artiklen 3 spørgsmål.
        1) Er nogle folkeslag, genetisk mere hhv. højre- og venstreorienteret?
        2) Kan Stalins udrensninger have spillet en rolle?
        3) Kan den ene type gener, udkonkurrere den anden, eksemplevis ved ændret livsvilkår?
        Jeg synes, at svarene er indlysende og i alle tre tilfælde – ja. Men naturligvis er det ikke noget jeg kan bevise.

  2. jens siger:

    Det er nok fordi østeuropæere ikke, har fået nedbrudt deres selvrespekt af eliten
    sådan som i Danmark

  3. DiE siger:

    Jeg tør ikke sige det med sikkerhed, men måske noget af svaret fremkommer her:

    Og her:

  4. jens siger:

    Forresten Kasler, kan du huske, at du lovede mig at ville skrive et indlæg om visse organisationers indflydelse i Amerika.
    Jeg venter spændt

    • Martin Kasler siger:

      Nej, jeg lovede vist at skrive lidt om min opfattelse af dem. Og den er kort, at de ikke er værd at beskæftige sig med (måske bortset fra Bilderberg-møderne).

Skriv et svar

