Kulturmarxisme i historisk lys – på skrift

I begyndelsen af oktober holdt jeg tale ved Danskernes Partis årsmøde om kulturmarxisme. Talen gjorde stort indtryk på salen (var mit indtryk) og jeg blev bagefter spurgt, om jeg havde den på skrift.

DP-platte

Nydelig platte, som jeg efter foredraget fik overrakt personligt af partiformand Daniel Carlsen.

Det havde jeg ikke og teksten her nedenfor er derfor ikke identisk med indholdet af den tale, jeg i oktober holdt for DP’s medlemmer. Teksten er naturligvis heller ikke det sidste, der er at sige om kulturmarxisme. Men jeg vil vove den påstand, at den giver en god beskrivelse af nogle af de årsager, der ligger bag det grasserende selvhad, der præger Vesten.

Opdatering:
Da historien om kulturmarxismen blev noget lang, har jeg givet den en selvstændig side, som I kan finde her. Så kan den læses i fred og ro, uden at den “spærre” for nye blogindlæg.

***

Dette indlæg blev udgivet i Foredrag, Kulturmarxisme. Bogmærk permalinket.

5 svar til Kulturmarxisme i historisk lys – på skrift

  1. jens siger:

    Man imponeres til stadighed af din viden Kasler.
    Hvordan har du dog tilegnet dig så meget nyttig information.

  2. anders sørensen siger:

    Jeg kan godt forstå, at de tog godt imod dit foredrag, hvis det bare havde tilnærmelsesvis samme standard, for det var en fornøjelse at læse. Fantastisk overblik, der gør at vi andre meget let forstår et stort og komplekst emne.

  3. Morten Borup siger:

    Er helt enig med Anders Sørensen ovenover. Det er een af de artikler, der er så rigt oplysende, at man ønsker, at den bare bliver ved og ved. Forhåbentlig vil dit store arbejde en dag munde ud i en bog til gavn og glæde for mange.

    Men vi mangler en fortsættelse, som af gode grunde kun kan blive hypotetisk. Det lykkedes kulturmarxisterne at bemægtige sig institutionerne… men hvad så? Set herfra ser de ud til at stå i stampe. Den lille mand, hvis gunst de altid har haft en våd men umulig drøm om at få i sit sold, ser endnu på dem med vrangvilje og mistænksomhed, som lader til at blive større for hver dag, der går. Kulturmarxisterne kan ende med at miste grebet igen, hvis de bare bliver stående på samme sted.

    De kommer ikke udenom en dag at skulle mobilisere igen. Men med hvem? Bingo! Menneskemasserne fra den tredje verden!

    • anders sørensen siger:

      “Den lille mand, hvis gunst de altid har haft en våd men umulig drøm om at få i sit sold, ser endnu på dem med vrangvilje og mistænksomhed, som lader til at blive større for hver dag, der går. ” Jeg synes ikke, at du har ret. De har ualmindeligt godt i almindelige danskere, som almindelige vesterlændinge. Familien, der er fundamentet for ethvert samfund har de fået fuldstændig opløst. Fødselraten blandt hvide er faldende. Alt hvad der er imod traditionelle værdier, synes den “lille mand” at støtte. Jeg nævner, væmmelsen ved kristendommen, retten til homofili, retten til skilmisse, retten til fosterdrab, børn der indoktrineres i institutionerne, at det kan betale sig ikke at have et arbejde, at forbrydere kan anses som ofre og således kunne jeg forsætte. Alt accepteres, og bliver ovenikøbet set som godt af almindelige mennesker i Vesten
      Kulturmarxisterne har lavet én fejl, og det er at tillade så stort et influx af fremmede.
      Fra mine egne små erfaringer fra Rusland, behøvede dette influx ikke, at være et problem. Først og fremmest skal de fremmede have et arbejde, for overhovedet at kunne overleve, deres unge skal ikke have muligheden for at skeje ud, de skal ikke have muligheden for at stille særkrav i offentlig rum. Omvendt er det nødvendigt for den oprindelige befolkning, at have stærke værdier “kristendommen” og patriotisme (ingen venskaber el. blandet ægteskaber), acceptere at deres nye “landsmænd” ikke skal tvinges til at ændre deres levemåde, kun deres troskab til staten/nationen skal være klar og entydig og naturligvis en autoritet der rent faktisk er udøvende og dømmende.
      Kulturmarxisterne har allerede fat i den “lille mand”, men skal passe på ikke, at miste ham til traditionelle værdier fra Øst. Hvorledes gøres det? En konstant fremmedgørelse overfor det naturlige, for ikke at sige økonomisk at forhindre det og naturligvis forhindre at sand viden overhovedet kommer frem til Vesten.

  4. Lars H siger:

    Jeg havde fornøjelsen at høre foredraget til Danskernes Partis landsmøde. Videoen er nu kommet online: http://www.youtube.com/watch?v=uK8cqyh-TUU

    Mit håb er at dette skatkammer af info om kulturmarxismen, vil nå ud til så mange som muligt.
    Martin har du nogle artikler og bøger du kan anbefale?

Skriv et svar

