Viralt White flight?

i går nævnte jeg kort, at en hvid pige just var blevet maltrakteret her i Danmark af en gruppe farvede. Pigen hedder Nanna Skovmand og efter hun og hendes kæreste Mads Schøllhammer blev overfaldet på Vesterbro i København, gik hun på Facebook og fortalte om deres rystende oplevelse.

I sit indlæg skrev Nanna Skovmand bl.a. “Jeg ønsker dem ikke i mit kvarter, i min by eller i mit land“. Indlægget fik i løbet af kort tid ikke mindre end 37.131 “likes”. En journalist fra TV2 gik derfor på Facebook og begik et indlæg, hvori han antydede, at historien var løgn og Mads Schøllhammer racist.

Historien rullede gennem systempressen og Nanna Skovmand gik på Facebook og skrev et længere indlæg hvori hun slog til lyd for, at volden mod hende og kæresten blev begået fordi voldsmændene ikke “føler sig inkluderet“.

Sympatien for Nanna Skovgård dalede markant. I skrivende stund har indlægget modtaget 8.987 “likes”.

Støtten til Mads Schøllhammer røg helt i bund, da han fulgte trop med sin kæreste og skrev et indlæg, hvori han forsikrede at “mine danske og muslimske venner ved hvem jeg er“. Det har i skrivende stund blot fået 201 “likes”.

***

Dette indlæg blev udgivet i Facebook. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

