Hvorfor kristent? (Chris Kyle om kristendom)

Day of wrath and doom impending.
David’s word with Sibyl’s blending,
Heaven and earth in ashes ending.
Dies Irae

Som nogle måske har bemærket, så er jeg gået lidt i stå med min blog. I stedet har jeg lagt lidt energi på Facebook. Og det var ærlig talt en nedslående oplevelse. Mediet synes at være domineret af arbejdsløse, ateister og andre arrige typer, der alle har meget stærke meninger om, nåja, hvad som helst.

Den slags er ikke videre inspirerende, så tilbage til Reaktionære Refleksioner. I mit sidste indlæg for nu snart en måned siden, citerede jeg fra Chris Kyles memoirs American Sniper om hans opfattelse af de mujahediner, han dræbte så mange af i Irak.

Chris Kyle har også nogle ord at sige om sin kristne tro:

Jeg er en god kristen – ikke perfekt, så langt fra – men jeg har en stærk tro på Gud, Jesus og Biblen. Når jeg dør, vil Gud stille mig til regnskab for alt det, jeg har gjort på jorden.
Han vil måske holde mig bagerst i køen og lade andre komme forbi først, fordi det vil tage for lang tid at gennemgå alle mine synder.
“Mr. Kyle, følg lige med ind på mit kontor…”
Jeg ved ikke, hvad der vil ske på Dommedag, men jeg hælder mod, at man konfronteres med alle sine synder, og at man fyldes af skam, fordi man ved, at Gud også har kendskab til dem. Jeg tror dog, at det, at jeg har accepteret Jesus Kristus som min frelser, vil give mig syndsforladelse.

En jævn mands jævne ord om det at være at være kristen. Kristendom er ikke næstekærlighed, men frelserstrid. Vi er kristne, fordi vi tror på Vredens Dag.

In hoc signo vinces.

***

Dette indlæg blev udgivet i Tro. Bogmærk permalinket.

2 svar til Hvorfor kristent? (Chris Kyle om kristendom)

  1. Nielsen siger:

    Selv om du er kristen, Martin, holder jeg meget af dig. Jeg fornemmer du vil friheden, som jeg selv vil.
    Mine tidligere hovne udtalelser, beder jeg dig se bort fra.

Skriv et svar

